Mnogo pre nego što je Tinder krenuo sa aplikacijom za upoznavanje, postojao je slabo poznati video sajt koji je pokušao da bude kupidon.
Ovo definitivno ne pada na pamet nikome kada je u pitanju najveći video sajt, koji ima preko milijardu poseta mesečno. Tako je nastao Youtube koji je Google kupio u 2006 za 1.6 milijardi dolara.
„Oduvek smo mislili da sve vrti oko videa, ali koja bi to tačno apliacija trebala da bude?“ rekao je ko-osnivač Steve Chen. „Mi smo mislili da je sajt za upoznavanje očigledan izbor.“
Ideja je bila da slobodni ljudi predstave sebe i pokažu šta zapravo traže, rekao je Chen. Nakon 5 dana niko nije postavio ni jedan jedini video, tako su svi zajedno uzeli u razmatranje ovo postojanje.
Oni su znali da imaju tehnologiju koja je neiskorišćena a omogućava ljudima da na jednostavan način postave video online.
„U redu, zaboravi sajt za upoznavanje“, rekao je Chen. „Hajde da ga otvorimo za bilo koji tip videa“.
Upraznavanje ljudi na sajtu za upoznavanje je kratkotrajan ali je uvek uziman u obzir. Chen je rekao da su registrovali domen YouTube 14 februara više od decenije.
„Samo 3 muškarca koji nisu imali šta drugo da rade na Dan zaljubljenih“ dodao je on.
Očigledno, trud se isplatio. YouTube je rastao u video imperiju i pokrenuo je karijere nekoliko poznatih ličnosti uključujući Džastina Bibera, umetnicu Michelle Phan i Švedskog gejmera PewDiePie. Servis je počeo da se širi tako je i dobio opcije plaćanja, YouTube Red je bio posvećen samo igricama.
Chen je na SXSW sa Vijay Karunamurthy, prvim inženjerom na YouTube pokrenuo novi startup projekat, Nom. Servis je bio uživo prenošenje video vezano samo za hranu, gde kuvari mogu da prenose uživo putem interneta njihovo spremanje. Aplikacija je pokrenuta prošle nedelje.