Ukoliko ste se to pitali najprecizniji odgovor je: previše često.
U prošloj godini google je promenio svoj algoritam za rangiranje sajtova više od 1000 puta. Neke promene su bile jako loše da su ogromni sajtovi uočili ogroman pad ili skok poseta iz razloga što ih je google postavio ili spustio na nekoj poziciji na kojoj obično nisu. Naravno takve velike promene su odmah ispravljene od strane google inženjera.
Zašto se toliko često menja?
Odgovor je prilično logičan, sve više ljudi pokušavaju da prevare google algoritam kako bi se domogli na brz način prve pozicije i time profitirali. Sa svakim uspešnim pokušajem google promeni algoritam i spreči takve stvari.
Pored tih loših stvari naravno ima i dobrih promena kao poboljšanje i čitanje sajtova. Dodavanje novih tagova. Unapređenje „razumevanje“ sajta i teksta.
Takođe ima i sama promene tehnologija kao što je bilo forsiranje SSL dovodi do toga da se vrši promena samog algoritma i još milion (pre će biti milijardu) stvari.
Kako i posle tih promena da budem prvi?
Jednostavno, pravila su ostala ista bez obzira koliko puta google menjao algoritam. Jako je bitno da budete u koraku i da neke stvari pratite i dodajete na svoj sajt i menjate kako bi ste konstatno bili prvi ili konstatno napredovali.
Trenutno glavne stvari bez kojih SEO ne može da se zamisli su:
- AMP
- Meta tagovi
- Structured data
Da li mogu jednom da napravim SEO i da mi to bude trajno?
Kvalitetno urađen sajt sa svim sadašnjim standardima (misli se na izradu sajta) može da vam pomogne dosta dugo pod dugo mislim na 2-3 godine. Pod uslovom da na sajtu imate uvek svež materijal i da dodajete tekstove.
Imajte na umu da se tehnologija menja svakodnevno (bukvalno) i da ukoliko se ne primenjaju principi koje google zahteva ( da, zahteva, tu nema pregovaranja, ili prihvatite i primenite ili vas šalje na drugu stranu) vaš sajt ima ogromne šanse da se nađe u velikom problemu.
Pored toga i da je SEO odrađen 100% bez i jedne greške da je sve ispoštovano bukvalno idealno. Znajte da imate konkurenciju koja radi non stop i non stop se otvaraju novi sajtovi, koji takođe možda imaju dobar SEO ali redovnije ili više rade pa će umesto vašeg sajta zauzeti bolju poziciju zato što su ažurniji. Tako da nije sve samo do tehnike već, da bi se bio najbolji zahteva i konstatni rad.