Večito pitanje početnika kako da se dođe do prve pozicije na google. Odgovor nije ni malo jednostavan a rešenje je daleko od par koraka.
U većini tekstova ćete dobiti odgovor nikako. Što je prilično tačno. Za prvu poziciju je potrebno pre svega tehničko znanje, drugo iskustvo ako nemate barem jedno od ova dva onda ste sebi dosta umanjili šanse za prvu poziciju.
Naravno nije sve izgubljeno. Mi ćemo se kao i do sada fokusirati na WordPress što naravno može da se iskoristi i za druge CMS ili obične HTML sajtove.
Osnovno pravilo za google jeste:
Linkovi moraju da budu friendly url (ovako možete da googlate pa da pročitate više) to je recimo webhostingsrbija.rs/kako-da-budem-prvi-na-google umesto webhostingsrbija.rs/?postid=332
Naslov mora da sadrži takođe ključne reči. Reciom „Kako da budem prvi na google.rs“ a ne recimo „Postanite prvi“.
Jedna od grešaka kod naslova jeste što se pored naslova dodaje još puno toga recimo „Naslov | kljucna rec | Ime sajta“. To je pogrešan pristup i može samo da našteti a ne da doprinese. Naslov mora da bude kratak i da sadrži dve tri ključne reči i to je to.
Opis mora da sadrži isto što i link isto što i naslov u prvoj rečenici kako bi ste omogućili što bolje rangiranje. Pazite da rečenice budu smislene a ne samo nasumično nabacane ključne reči.
To je osnovno što morate da uradite i da obratite pažnju na početku. Bez toga sigurno nećete biti ni priblično prvoj strani a još manje prvoj poziciji.
Što se tiče svega toga u wordpressu je to dosta pojednostavljeno. Friendly url se odmah podešava ispod naslova pa tu ćete lako da izmenite i napravite kako želite. Što se tiče naslova to takođe ostaje kako ste stavili a što se tiče opisa za to je potreban plugin. Mi svakako preporučujemo Yoast SEO plugin koji je trenutno vodeći po pitanju ovoga.
Kada ga instlirate u svakom postu na dnu videćete primer izgleda na googlu i tu možete sve da podesite strašno je jednostavan i nema komplikovanih podešavanja.
Sada kada smo stekli pravi utisak šta je potrebno da kažemo da to nije dovoljno. Može i tako ali bi samo napredovanje bilo strašno sporo bez pomoći googla koju on sam pruža putem svog webmasters tools sajta (otvorite google i ukucajte, prvi link)
U tom googlovom alatu naći ćete bukvalno sve šta vam je potrebno da dođete do prve strane i do prve pozicije bukvalno sve i ništa sem toga vam ne treba.
Pre svega je potreno da dodate sajt i da ga verifikujete tj da ste vi vlasnik. Nakon toga je potrebno da dodate sitemap.xml koji je kreirao yoast plugin ili neki drugi po vasem izboru. Pazite sitemap je strasno bitan googlu i on na taj nacin pretražuje vaš sajt.
Kada ste to završili ne preosaje ništa drugo nego da čekate.
Na webmasters tools imate i statistiku pretrage i poziciji za određene ključne reči pa možete tako da menjate opis naslov ili tekst na početnoj strani kako bi ste se bolje rangirali. Istražite malo svaki minut koji više potrošite u traženju je minut bliži prvoj poziciji google.
Sve ovo može da se zaobiđe ako platite nekog ko se time bavi i on sve ovo da uradi umesto vas ali pošto ste došli do ovog teksta odlučili ste da to baš vi uradite. Stoga potrošite dosta vremena u proučavanju google webmasters tools.
Šta tačno utiče na rangiranje samog sajta?
Najprecizniji odgovor je: SVE!
Bez imalo šale to jeste tačan odgovor. Na rangiranje utiče pored onoga što smo gore napomenuli tj seo optimizacija utiče kvalitet tekstova, utiče kvalitet slika, utiče preglednost sajta (da nema puno reklama ili slika koji prekrivaju sadržaj), da ima mobilnu optimizaciju, da ima https (ssl), da je povezan sa društvenim mrežama (fb, g+, twitter), da ima drugih sajtova koji imaju link ka vašem… Bukvalno sve ovo utiče na bolje rangiranje i optimizaciju, neke stvari utiču više a neki manje ali bez svih ovih teško će biti nekog značajnijeg rezultata kada je rangiranje u pitanju.
Nadam se da smo pomogli i pokrili osnove osnova kada je u pitanju seo optimizacija i rangiranje na googlu.
I na kraju da ponovimo ne možete biti prvi na google za sve, već samo za pojedine ključne reči. Ne postoji sajt koji je prvi za bilo koju pretragu i za bilo koju temu. Fokusirajte se na svoju oblast i „gađajte“ ključne reči iz te vaše ubolasti.
WebHostingSrbija.RS